söndag 10 augusti 2008

Tillbaka i kolgruvan..

Sitter och funderar över det här med bloggen, vad som är lättast att dra in slantar på, få betalt för att skriva ex. Metrobloggen eller via ett affilate-program typ adsense.. Hm fast min blogg har ju inte haft ett enda besök än så lär nog få vänta med att få in pengar där, väntar nog med att ladda upp reklam ett tag till.. Cint.se har inte skickat ut något mail till mig heller och jag börjar så smått misströsta här..

I ärlighetens namn har jag väl försökt ta del av kakan förut och dra in pengar på nätet, tradera, adsense, läsa mail, har prövat det mesta men jag vägrar tro att jag prövat allt och att det är omöjligt för en slusk som jag att göra sig en hacka på nätet..

Fortsätter kämpa...

Fortfarande ett kapital på 0 kr.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med din utmanining? När började du och hur mycket har du fått ihop? Har du funderat på att starta eget? Lyckat till med miljonen =)

Anonym sa...

okay nu ser jag att du började igår. För mig tog det ca. två år innan vi omsatte vår första mille=) då som ett nystartat företag inom klädes branschen. Vet inte hur det är med att tjäna pengar på en blogg tyvärr. Kan man det och hur isåfall? Ge mig tips ;-)

Från noll till en miljon sa...

Min första kommentar schysst!

Har bara startat, helt utan kunskap eller plan på hur allt ska gå tillväga.

Just nu är kapitalet nere på 0 kr, vilket inte tillåter mig att investera i webbhotell, eget domän än mindre importera produkter o.s.v.

Tänker därför börja fixa med småprylar, först få betalt för att undersökningar, läsa email och dylikt..

Sedan för att kunna få ihop en miljon kommer jag ju rimligtvis behöva investera av det intjänade kapitalet så om allt flyter på blir det väl ett steg i ledet att starta eget..

Men allting försvåras ju av att jag inte kan någonting om någonting så får lära mig allt från grunden och bygga upp allt från grunden..

Min blogg tror jag knappast blir så vinstgivande, tror inte det finns intresse av att läsa allt jag skriver här men hoppas på att kunna få in några småslantar på bloggen, detta på reklam och donationer som folk frivilligt kan ge om någon mot förmodan i framtiden skulle uppskatta bloggen och kunna tänka sig att skänka en slant.. Men tänker först bygga upp en gedigen grund, promota sidan på olika bloggarkiv, lämna kommentarer på andras bloggar o.s.v, snygga till bloggen, layouten och allt.

Även om det inte är troligt att den här sidan kommer dra in mycket mer pengar än att jag tillslut har råd att lägga upp den på eget domän så finns det ju succéhistorier, blondinbella, kenza och några till omsätter ganska bra med pengar på sina modebloggar där de dels får pengar för reklam dem har på sidan men även för att promota produkter i sina inlägg.. Men då jag varken är tonårsbrud, särskillt snygg, modemedveten eller har en rik förälder, så är detta alternativ ganska uteslutet..

Tack för dina uppmuntrande ord, tar emot alla tips jag kan få, känns som jag tagit mig vatten över huvudet med det här men vi får väl se hur det går....

Anonym sa...

Grejen med Adsense (om jag forstatt det ratt) ar att man far betalt relaterat till hur manga lasare man har. Jag ar ocksa i nyborjarfasen och inser att eftersom jag bara har ett par lasare om dagen sa spelar det ingen roll om de ens klickar pa annonserna, for det genererar inga inkomster (eller obetydligt sma inkomster sa att jag efter tre klick fortfarande ar under 1 cent ($0.00)). Dessutom verkar Adsense inte visa annonser om de tycker att sidan ar for ointressant (aterigen besokare). Mina annonser visas bara var femte gang man kommer in pa sidan eller sa, vilket gjorde att jag bestamde mig for att ta bort dom helt tills jag far tillrackligt manga lasare for att det ska vara lont.

Hur som helst, lycka till, och ge inte upp. Det ar val som dom sager, att det ar innehallet pa sidan som ar avgorande i slutandan.

Från noll till en miljon sa...

Låter tråkigt:/ hade ju varit trevligt med ett program som fungerade bra.

Har hittat ett affilate-program jag tyckte verkade bättre om än adsense, verkar ge bättre betalt. Double.net(länk finns på bloggen). Där fick jag själv välja mellan ett par annonser, vad dem betalade för visningar, klick, försäljningar och sidan fungerade jättebra så den kan jag absolut rekomendera om du är intresserad av att ha schysst reklam.

Trevligt med andra som är nya på det här och tackar för dina uppmuntrande ord. Det har du nog så rätt i, tyvärr är väl innehållet på sidan inte högklassigt material ännu heller men med tiden så ska det nog ta sig..

Ha det gott och än en gång tack för kommentaren!