söndag 24 augusti 2008

Oändliga möjligheter..

På internet har man hört att det finns oändliga möjligheter att bli rik.. Det finns säkert det också, men hur? Innan jag drog igång projektet med bloggen kan jag väl i ärlighetens namn säga att jag pysslade med lite smågrejer för att tjäna pengar.

Jag sålde grejer på tradera, hade blinkande ölglas och alkomätare men så fort jag började tjäna på en grej, ta alkomätarna som exempel. Köpte in dem riktigt billigt från Kina, blev runt 40 kr. styck med frakt och allt, sålde dem för minst 100 kr/st. rekordet var en som jag sålde för över 400 kr, en vinst på 1000% med andra ord, men han inte hålla på med det länge alls förän det låg hur många olika sorters alkomätare som helst ute på tradera och mina vinster sjönk. Så länge jag var i princip ensam på tradera och efterfrågan var långt större än utbudet så gick det bra men när utbudet blev större slutade det gå bra.. I dagsläget är utbudet så övergött att jag inte ens överväger Tradera som ett alternativ..

Nä ska man tjäna dem riktigt stora pengarna ska man antingen ha mycket pengar att kunna satsa eller vara först med en riktigt bra idé.. Tyvärr har jag varken något att satsa eller några riktigt bra idéer..

Inga kommentarer: