lördag 23 augusti 2008

Ja ger upp!

För inatt iaf.. KÄMPAT O KÄMPAT O KÄMPAT med nått som kallas för social marketing. Försökt komma högre upp på google men vill sig inte, prövade ett program som heter trafficgeyser o verkade jättebra men kostade 92$ i medlemsavgift, försökte därför göra det som programmet gör manuellt.

Det lägger ut filmer med nyckelord som du vill dina besökare ska söka på google på, på populära videofilmssajter som youtube, myspace, gofish mm. Men lyckas inte få till det bra alls manuellt.

Nåväl kan kanske bjuda på en film jag spelade in för detta tillfälle.. Filmat med taskig mobilkamera hur jag försöker spela "house of the rising sun" på guran, låter sådär bra. Så har ni tips om såväl social marketing som gitarrspel så är ni varmt välkomna med dem, får nog ge upp för idag, inte något vettigt gjort, jo en marknadsundersökning på cint.se som ska ge 29 kronor...

Arbetstid: 5h
Intjänade pengar: 1 öre (reklamintänkter)
Lön: 0,2 öre/ h

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja!

Är också ansluten till både cint och globaltestmarket. Har du någon strategi för att få så många undersökningar som möjligt? Ju fler undersökningar desto fler pengar. Verkar som att du har fått fler undersökningar än mig den senaste tiden. Därav frågan.

Har du några andra strategier för richness som andra ekonomibloggar?

/ Nihola

Från noll till en miljon sa...

Ingen speciell strategi nej, tror mycket handlar om att vara nogrann med att fylla i sina profiluppgifter( sidornas egna olika tester) sen så om man är snabb på att svara på undersökningarna och svarar på alla tror jag man har större chans att få fler, tror dessutom att man får fler undersökningar med tiden...

Än så länge måste jag tyvärr svara nej. Satsar just nu större delen av min energi på att lära mig hur affilateprogram fungerar hur man genererar många besökare till sin sida, sen så fyller jag i undersökningar då jag får dem. Så just nu är det mestadels reklam och marknadsundersökningar som gäller.

Problemet för mig är mitt startkapitlal på 0 kr. Man måste ju som sagt satsa för att vinna men har ju inget annat än min tid just nu att satsa och på den verkar det gå långsamt att vinna pengar. Min tid är med andra ord inte särskillt värdefull.

Men eftersom jag får mer pengar tänker jag låta allt växa, tror mycket på reklam och tror egentligen att ska man tjäna några större summor på marknadsundersökningar ska man nog betala medlemsskap på någon amerikansk sida för marknadsundersökningar, de betalar mycket bättre för sina undersökningar... Men ska undersöka de möjligheter som finns, försäljning, reklam, undersökningar, tjänster mm.. Lycka till!