tisdag 12 augusti 2008

Money for nothing, chicks for free?

Nja riktigt så lätt går det väl inte för mig. Fick ett mail från nystart.se där jag prövade registrera mig, dem tyckte min blogg var för personlig, vadå personlig, tycker ja tar upp jävligt allmäna ämnen, vem vill inte bli miljonär???

Känns som att ingen riktigt tror på mitt projekt, tur att man har ett kollosalt stort ego då, så att jag iaf har en supporter. Idag har det hänt en del dock, slängt upp lite annan reklam som gärna kan få dra in en slant eller två så att man kan börja komma igång på allvar, har dessutom kämpat med att marknadsföra bloggen lite, lämnat kommentarer på andras bloggar, tagit kontakt med liknande bloggar och lagt in dem på mitt länkarkiv.

Slet blod, tårar och svett med layouten också men hur stora lökringarna än växte sig eller blodet forsade ur näsan på mig kom jag ingen vart med det. Försöker att ordna en snygg rubrik men vet absolut inte hur jag ska få till det, om någon med lite kunskap om sådant råkar läsa detta vore jag jättetacksam för tips!

Har iaf lyckats få upp en knapp för paypal-donationer så att mina läsare ska kunna skänka sina livsbesparingar åt mig om det dem behagar. Herregud, jag ber ju inte om så mycket men en miljon skulle sitta fint! Slipper jag anstränga mig mer för att nå mitt mål!

Nä men skulle någon vänlig själ vilja skänka en krona över paypal så att sidan kan ta lite mera fart så vore jag jättetacksam och erat namn kommer garanterat med på bloggen om ni önskar det, (dessutom som en bonus så stryker jag erat namn från min fiende-lista, är inte så naiv av mig nämnligen så utgår från att alla människor vill mig ont innan de bevisar motsatsen).

Annars så håller jag på att försöka samla småslantar på marknadsundersökningar, testade en sida som heter www.globaltestmarket.com men tror det kommer ta tid innan det generar ens skrammel till kaffe-kassan..

Har anmält mig till en intressant sida, slanten.se som utlovar att man kan jobba hemifrån och tjäna tusenlappar varje månad som extraknäck, så väntar på svar från dem men vi får se...

Slutet gott allting gott, checkar ut för idag iaf...

Arbetstid: 4h
Tjänade pengar: 0 kr
Lön 0 kr/h

Inga kommentarer: