lördag 9 augusti 2008

Nere på noll

Såja! Då är bloggen skapad iaf. La ned en jävla massa tid på att fixa schysst layout men sket sig, får bli ett senare projekt antar jag..

Nåja första inlägget, även om ingen antagligen kommer läsa detta föräns i bästa fall om någon månad så är det väl bara att sätta igång..

Jag är vanlig svensson ren underklass skulle man nog kunna säga. Större tiden av mitt dygn ägnas åt arbete. Jag arbetar för att ha pengar att leva av och ha råd att göra roliga saker, precis som alla andra. Men när större delen av min tid går åt arbete och pengarna jag får från det inte räcker till särskillt mycket mer än att betala räkningarna, så faller hela idén, även om jag trivs med mitt jobb så hade jag gärna haft tid och råd att göra lite andra saker under dagarna med och kanske unna mig lite mer...

För ett tag sen slog jag vad med en polare om vem som först skulle bli miljonär och nu har jag gett mig fan på att det ska bli jag! På bloggen som även är tänkt att inom ett tag kunna generera lite pengar kommer ni läsa om hur jag från ett startkapital på noll kronor, med några timmars jobb framför datorn om dagarna ska bygga upp en miljon med hjälp av den fantastiska senaste "flugan" kallad för internet.

Jag kommer här redovisa varenda krona jag tjänar här, hur jag har tjänat den och hur mycket tid och arbete allting tagit. Steg för steg ska jag inom tre år lyckas med att bli miljonär, 3 år är väl en rimlig deadline eller?

Det blir en blandning av siffror och sånt och en hel del personliga betraktelser över detta...

Klockan börjar rulla, jag har tre år på mig, bara att sätta igång då!

Men var fan börjar jag och hur ska jag gå tillväga? Återstår att se antar jag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

omöjligt på tre år tror jag...men vad vet man...lycka till i varje fall!

Jag har själv lagt upp en 6-års plan av lite annan karaktär:
år1 50 tkr (spara +50tkr från lön)
år2 100 tkr (spara +50tkr från lön)
år3 200 tkr (eget företagande+100)
år4 400 tkr (eget företagande+200)
år5 650 tkr (eget företagande+250)
år6 950 tkr (eget företagande+300)

jag är nu på år3 och på god väg att uppfylla även treårs målet då jag kommit igång med företagandet.

Från noll till en miljon sa...

Säkert omöjligt, din 6-årsplan verkar betydligt rimligare faktiskt, men jag ska inte spara en krona från min lön utan få allt att växa från ett startkapital på 0 kr.

Hela idén är att slippa dra ned mera på en redan halvdålig livskvalité ska bygga upp miljonen från scracth, vilket antagligen gör det hela ännu omöjligare.. Men skam den som ger sig..

Lycka till med ditt företagande!

Patrik sa...

Hej du glade bloggare! Jag har startat ett liknande bloggprojekt som du har på blirik.patrikredgard.se. Där omnämns du och din blogg idag. Jag skulle gärna vilja intervjua eller låta dig gästblogga hos mig om du skulle vara intresserad. Jag tror många av mina läsare skulle vara intresserade hur det gick för dig och om det faktiskt går att bli rik genom att blogga. Kan du inte höra av dig till mig. Jag mailar på din Gmail så får du min adress.