onsdag 10 september 2008

Gud är god, mot vissa...

Fick ett lönebesked idag, i somras var jag timanställd och jobbade bara någon vecka i augusti medan jag i juli slet hund och arbetade 220h. Fick ett besked som jag trodde var för Augusti månad och blev extatisk när jag såg att det var 12 000 kr. mer i netto än vad jag hade räknat med...

Började genast spendera upp pengarna i mitt huvud och övervägde det moraliska dilemmat jag befann mig i, huruvida jag skulle ringa och säga att något måste vara fel, eller huruvida de undanflyktslögner som min hjärna i bakgrunden så smått redan räknats ut kanske skulle komma till användning utifall jag bara behöll pengarna utan att öppna käften.

Naturligtvis är världen lika mörk som jag i mitt pessimistiska sinne alltid misstänkt, Lönespecifikationen var för Juli månad, hade bara blivit något tryckfel på vilken månad lönen gällde för, men utbetalningsdatumet var den 25:e augusti och summan stämde överens med den för Juli månad..

Återigen spelar gud mig ett elakt spratt, nåväl man är sin egen lyckas smed eller vad dem nu säger. Fortsätter på min väg mot miljonen istället, kämpar vidare med snutvarning. Har börjat lägga in kameror direkthämtade från vägverkets uppgifter och lägger dem under rätt län och i kategorin okänd hastighet. Har börjat med Örebro län och den blir väl färdig i veckan, sedan fortsätter jag län efter län och hoppas att någon kan tipsa om hastigheter på vägarna.

Ser massor av utvecklingsmöjligheter för den sidan så fort pengar börja rulla in ska jag lägga allt krut på den sidan, för även om sidan inte blir vinstdrivande blir det en grym heltäckande tjänst som jag tror kommer bli bäst i sitt slag i Sverige!

Inga mer marknadsundersökningar har kommit så filar vidare på idéer även om mycket krut läggs på annat och den energi jag har över till detta projekt läggs på snutvarnings-sajten.. Tills dess, hade gott!

Inga kommentarer: